donderdag 23 februari 2017

Natuurlijke Deodorant - We Love The Planet


Wauw! Dat dacht ik toen ik dit zag :) en toen bleek het ook nog iets te zijn waar ik heel veel plezier van heb! Ik vertel er graag meer over.

Waarom ik natuurlijke deodorant wil gebruiken

In reguliere deo' s zitten heel veel chemische stoffen. Ik ben er inmiddels achter dat de huid alles wat je erop smeert of spuit opneemt. Dat doet de huid nou eenmaal. Dit betekend dus dat alle verzorgingsproducten die je gebruikt in jou bloedbaan en dus in je lichaam terecht komen. Dit is al zo binnen 10 minuten nadat je iets op je huid hebt gesmeerd. 
Dat is voor mij eigenlijk al DE reden om alleen natuurlijke verzorgingsproducten te gebruiken. Ik wil zo min mogelijk onnatuurlijke goedjes in mijn lijf. (En ook voor baby' s en kindjes geld dit natuurlijk, maar daarover in een ander blog meer.)

Om wat specifieker te zijn, hier een lijstje met de meest voorkomende ingrediënten in deo' s:
  • Aluminium: Dit ingrediënt blokkeert zweet dat door de poriën wil ontsnappen. Deze stof wordt in verband gebracht met borstkanker, de ziekte van Alzheimer en prostaatkanker. Dit omdat het in jou lichaam terecht komt en het zich ophoopt tussen de hersenen en andere 'opslag' plaatsen. Veel natuurlijke deo' s bevatten ook Aluminium, zoals de aluim-stenen. Dus ook bij het kopen van natuurlijke deo; goed opletten.
  • Parabenen: Dit zijn synthetische conserveringsmiddelen. Parabenen komen in bijna alle reguliere verzorgingsproducten voor. Van parabenen wordt gezegd dat ze de hormonale huishouding in de war brengen. Dat is voor van alles heel onhandig! Denk bijvoorbeeld aan je menstruatiecyclus/ zwanger willen worden / overgewicht / groei / celvernieuwing /stemming.. eigenlijk wordt alles in jou lichaam geregeld door hormonen. Daarnaast staat het bekend om het vergiftigen van je organen.
  • Propyleen glycol is een minerale olie en staat bekend om zijn vochtvasthoudende kenmerken. Bij langer gebruik zou het stofje juist zorgen voor uitdroging en irritatie van de huid. Het werkt verslavend voor je huid, er is steeds meer voor nodig om hetzelfde resultaat te krijgen. Ook is bekend dat Propyleen glycol kan zorgen voor allergische reacties of eczeem. Studies toonden aan dat grote hoeveelheden schade aan het centrale zenuwstelsel kan toebrengen. Ook zou het lever- en nierschade kunnen veroorzaken.
  • Ftalaten zitten in veel deodorants en anti-transparanten. Deze stof heeft net als Parebenen een ongunstige invloed op de hormoonhuishouding met alle gevolgen van dien.
  • Triclosan is een bacterie- en geurdodende stof. Ook weert deze stof schimmels. Op dit moment staat deze stof in kwaad daglicht, omdat het zich ophoopt in het lichaam en zo kanker kan veroorzaken. De Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) heeft de stof als bestrijdingsmiddel geclassificeerd. Dat klinkt niet goed om op je huid te smeren, en als je het heel direct wilt noemen; in je lichaam te stoppen.
Deze ingrediënten worden van alle kanten besproken, de een is het er mee eens, de ander totaal niet. Ieder heeft er vaak ook zijn eigen belangen bij. Wat de waarheid ook zal zijn, voor mij is het de beste keus om alleen natuurlijke producten te willen gebruiken. Dat kan gewoon niet verkeerd zijn. Natuurlijke verzorgingsproducten zijn sowieso een stuk minder belastend voor het milieu! En daar wil ik ook zuinig op zijn.

Mijn zoektocht naar natuurlijke deo

Die duurde lang.. Ik heb allerlei merken en soorten uitgeprobeerd. Helaas viel het steeds tegen. Meestal leek de deo de eerste dag te werken, maar de dagen daarna begon het toch niet fris te ruiken. Het was een tijd van veel shirtjes wisselen, elke dag was.. Ik moet zeggen dat ik ook nooit een reguliere deo had gevonden die helemaal naar mijn zin was.
Ik kwam op een punt dat ik dacht, laat maar zitten met die natuurlijke deo, dit is het me niet waard. Ik wil gewoon fris ruiken en dan vooral langer dan een halve dag. In die laatste week, dat ik het bijna op had gegeven kwam ik op het spoor van de We Love The Planet deo. Omdat ik het er zo mooi uit vond zien (ja, zo werkt dat haha) wou ik het nog 1 keer proberen en heb ik de deo besteld. Na hem 4 dagen gebruikt te hebben kon ik het haast niet geloven, maar hij werkt! Geen onfrisse luchtjes, shirtjes die langer dan twee dagen mee kunnen, veel minder was... Zo wil ik het! En nu na een paar weken ben ik nog steeds heel erg blij met deze deo. Voor mij nooit meer een andere!
Wat ik er ook super aan vind, naast dat hij gewoon werkt, is dat de geur niet te overheersend is. Vaak na een paar uur is de fijne natuurlijke geur weg, maar ruikt het ook niet naar zweet. Het ruikt gewoon naar niks. En dat vind ik fantastisch, want ik houd er niet van als ik naar deo ruik. 
De verpakking is klein en kan makkelijk mee in mijn tas. Omdat het geen vloeistof is mag hij ook mee naar binnen bij festivals en aan boord op het vliegtuig.
Tijdens mijn zoektocht heb ik van alles geprobeerd; spuitflesjes, spul met veel alcohol (wat heel erg prikt), poeders die poederen, gewoon kokosolie die vloeibaar wordt bij warmte..zucht, sticks die je eerst nat moet maken en die vervolgens alles onder druppen.. 
Wat een heerlijkheid dat de natuurlijke deodorant van WLTP gewoon makkelijk is in gebruik. Het is een soort creme die ik enkel smorgens en savonds een keer opsmeer.
Ik merk ook dat mijn okselhuid tot rust is gekomen en er gezond uitziet.

De ingrediënten van WLTP deo





KOKOSOLIE 
heeft een hydraterend en koelend effect op de huid. Het is vooral geschikt voor de droge / geirriteerde huid. Het vult het tekort aan lipiden (huideigen vetten) in de huid aan en werkt verzachtend.

ZUIVERINGSZOUT
ook wel bekend als baking soda) heeft van nature een  ontgeurende werking. Het werkt zuiverend en verwijderd  overtollige vetten en olien.

MAISZETMEELPOEDER 
zorgt er voor dat je huid fluweelzacht aanvoelt. Het hoge absorberende vermogen van het poeder verminderd overtollige olien en transpiratie op de huid. Dus nooit meer zweetplekken!ST. JOHN'S WORT OIL St. John’s wort oil is een olie dat gemaakt wordt van verse bloesem van Sint-Janskruid. Het heeft een verzachtend en genezend effect op geirriteerde, droge en beschadigde huid, is ontstekingsremmend en werkt antibacterieel.

BIJENWAS
wordt gebruikt voor de consistentie van de deocreme. Het verdampt vocht en heeft een verkoelend effect op de huid.

CAPRYLZUUR 
Net als van kokosolie is caprylzuur een uitstekend verzachtend en genezend middel. Het wordt gebruikt in onze deodorant vanwege de mix van vetzuren die de huid helpt zichzelf te herstellen en vocht en transpirant helpt te verminderen.

Wat een heerlijkheid dat de natuurlijke deodorant van We Love The Planet nu ook in onze winkel staat! Weer een product waar wij met hart en ziel achter staan! Hier vind je het!
Oh trouwens, de deo is unisex dus ook prima te gebruiken voor mannen! Kies gewoon de geur die jou het meeste aanspreekt.



'YOU LOVE STAYING FRESH NATURALLY'
-we love the planet- 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten